Wednesday, 16 November 2011

cuba berfikir.

assalamualaikum.

hari nie saya duduk kat rumah jew.hujan mencurah curah.
nak banjir lettew.memang menyusahkan kalau hujan kan.nak keluar pun rase malas sangat sangat.
lebih baek duduk diam diam kat rumah tengok tom n jerry sambil makan jemput jemput(cekodok).itu lebih indah nyaman kan.

tapi hujan tu kan adalah satu rahmat.dari ALLAH s.w.t.
kita sebagai hambaNya tak payahla nak mengeluh sangat.patut bersyukur sebab Dia masih memberi.Dia bukan nak menyusahkan kita tapi itu adalah hadiah Dia untuk kita sebagai hambanya. cuma kita tak sedar.
saya tahu saya bukan la pandai sangat dalam bab bab hal macam ni,
 i'm not pious people.
at least, i think and think and think and i'm be grateful." alhamdullilah "'


saya nak tengok sangat macamana muke,expression tumbuh tumbuhan ketika hujan mencurah curah turun ke bumi.mesti terjoget joget kan.memang lawak.ok yang ni saya reka. tapi mereka la yang paling bahagia on that time kan. dia subur kita sihat.dia bagi oksigen kita bagi karbon dioksida.fair and square. kita saling memerlukan. Allah dah buat sempurna untuk kita semua.
so says " Alhamdullilah "
thanks Allah . .

courtesy from google.#

p/s: dunia ini bukan kita yang punya bukan syaitonnirojim yang punya.dan bukan ahmad albab yang punya.kita cuma pinjam cuma menumpang.



Thanks for reading this entry!





2 comments:

sarangee sarah said...

awak..saya rindu awak ketat ketat tau..tapi awak tak penah rindu kite kan??awak jahat..

marzaitulmanisha said...

awak..saya tetap rindu awak. :'(